Desktop reparatie

HP Touchsmart IQ515 all-in-one reparatie met datareacovery

In opdracht van een bedrijf is een probleem met de harde schijf van een HP Touchsmart IQ515 touchscreen computer opgelost met dataherstel.

Een serie HP Touchsmart computers die verkocht zijn in de periode eind 2008 en 2009 vertonen het probleem dat de ingebouwde 500GB SATA harde schijf van het merk Seagate niet langer wordt gedecteerd door de computer.

Symptomen:

  • Bij opstarten blijft het beeld hangen op het eerste blauwgekleurde HP opstartscherm
  • De led van de harddisk (aan de rechterzijkant van uw HP Touchsmart computer) blijft continu branden
  • Uiteindelijk ziet u een disk bootfailure (opstartfout) op het zwarte scherm

De fabrikant heeft een preventieve oplossing uitgebracht in de vorm van een te downloaden firmware-update voor het moederbord en de harde schijf. Zodra het beschreven probleem zich voordoet is het echter niet meer mogelijk deze te installeren. Dan is het noodzakelijk de harde schijf uit de behuizing te demonteren en deze via een speciale verbinding weer functioneel te maken. Om daarna alsnog genoemde updates te installeren.
In een aantal consumenten programma's is dit probleem ter discussie geweest, zo ook bij Vara's Kassa.

Automatux beschikt over de juiste middelen om zo'n bricked ("versteende") harde schijf te repareren en dit met gegevensbehoud.
Bovendien zijn de gehanteerde kosten voor u aantrekkelijker dan de door HP of Seagate aangeboden buiten-garantie oplossingen.

Overigens komt het probleem van een bricked harddisk ook voor bij andere merkcomputers. Zo heeft Dell in haar computers ook veelvuldig gebruik gemaakt van het kwetsbare harddisktype van Seagate.
In al voornoemde gevallen kunt u contact met mij opnemen voor een reparatie van uw computer en dataherstel van uw Seagate harde schijf.